iTexaiTexaiTexa
  • Strona główna
  • Nasze usługi
    • Doradztwo
    • Analizy rynku ZP
    • Szkolenia
    • Informatyzacja ZP
  • Analizy ZP
    • ROK 2023
      • Październik
      • Wrzesień
      • Sierpień
      • Lipiec
      • Pierwsze półrocze
      • Czerwiec
      • Kwiecień
      • Maj
      • Pierwszy kwartał
      • Marzec
      • Luty
      • Styczeń
    • ROK 2022
      • Podsumowanie roku
  • Serwisy
    • Serwis prawny...
    • Serwisy internetowe
      • e-Zamówienia
      • JEDZ (ESPD)
      • Miesięcznik - Zamówienia Publiczne Doradca
      • Ogłoszenia
        • Ogłoszenia krajowe
        • Ogłoszenia europejskie
      • UZP
        • Strona główna
        • Repozytorium wiedzy
        • Orzecznictwo krajowe
        • Orzecznictwo TSUE
        • Publikacje
        • Dobre praktyki
        • Kody CPV
      • Sejm RP
        • Strona główna
        • Legislacja
      • Rządowe Centrum Legislacji
        • Strona główna
        • Dziennik Ustaw (RCL)
        • Monitor Polski (RCL)
        • Legislacja (RCL)
      • Baza aktów prawnych UE
        • EUR-LEX
        • Procedury ustawodawcze
    • Dobre praktyki ICT
      • Testy wydajności
    • Logowanie
  • Firma
    • O firmie
    • Dane rejestrowe
    • Strona Facebook
    • Polityka prywatności
    • Kontakt

iTexa

26 luty 2021

Stosowanie testów aplikacyjnych

  • Drukuj
  • E-mail

Analizując zamieszczone przez wielu zamawiających ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacje istotnych warunków zamówień, których przedmiot obejmuje urządzenia komputerowe, stwierdziliśmy, że często stosowane są tzw. testy syntetyczne, jako narzędzie pośredniej oceny wydajności zamawianych urządzeń.

Przyjmowany przez zamawiających sposób określenia wydajności, w niektórych przypadkach, wbrew oczekiwaniom może okazać się niejednoznaczny. Ponadto może utrudnić uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców. Na fakt ten wskazywał Urząd Zamówień Publicznych w komunikacie pt. „Wykorzystywanie wyników testów aplikacyjnych do oceny wydajności zamawianych zestawów komputerowych” wydanym w dniu 2 stycznia 2015 roku. Problem ten był podnoszony także wcześniej w "Rekomendacjach Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych" dotyczących udzielania zamówień publicznych na dostawę zestawów komputerowych wydanych w 2010 r.

Zgodnie z zapisami „Rekomendacji” oraz treścią „Komunikatu”, w przypadku zakupu urządzeń komputerowych do typowych, biurowych zastosowań, zaleca się stosowanie jako miernika wydajności TESTÓW APLIKACYJNYCH.

Przykładem takich testów mogą być testy udostępniane przez niekomercyjną organizację BAPCo®, zalecane przez inne europejskie organizacje gospodarcze zrzeszające dostawców z branży teleinformatycznej, a także przez Komisję Europejską. W tym miejscu warto podkreślić, że użycie testów aplikacyjnych nie wiąże się z koniecznością zakupu przez zamawiającego oprogramowania testującego. Nie jest także konieczne, by urządzenie o parametrach zgodnych z wymaganiami zamawiającego figurowało na internetowej liście wyników testów.

W celu ułatwienia zamawiającym wprowadzenia odpowiednich zmian w dokumentacji prowadzonych postępowań, PIIT wydała poradnik pt. "Ocena wydajności komputerów". Poradnik powstał we współpracy z krajowymi i zagranicznymi producentami komputerów i wyczerpująco wyjaśnia powód, dla którego stosowanie testów syntetycznych nie jest zalecane oraz opisuje, w jaki sposób można ocenić wydajność komputerów z zastosowaniem testów aplikacyjnych. Zawiera on także przykłady konkretnych zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia uwzględniające zakupy o różnej wielkości.

Gorąco zachęcamy wszystkich Zamawiających do zapoznania się z poradnikiem oraz wykorzystywania zawartych w nim materiałów. Poradnik można pobrać klikając TUTAJ.

 

© 2012 - 2022 ITEXA - Michał Rogalski All Rights Reserved

Menu główne

  • Strona główna
  • Nasze usługi
    • Doradztwo
    • Analizy rynku ZP
    • Szkolenia
    • Informatyzacja ZP
  • Analizy ZP
    • ROK 2023
      • Październik
      • Wrzesień
      • Sierpień
      • Lipiec
      • Pierwsze półrocze
      • Czerwiec
      • Kwiecień
      • Maj
      • Pierwszy kwartał
      • Marzec
      • Luty
      • Styczeń
    • ROK 2022
      • Podsumowanie roku
    • 2018
      • Zamówienia Publiczne DORADCA Nr 4 | 2018
      • Zamówienia Publiczne DORADCA Nr 7 | 2018
      • Zamówienia Publiczne DORADCA Nr 10 | 2018
    • 2019
      • Zamówienia Publiczne DORADCA Nr 1 | 2019
      • Zamówienia Publiczne DORADCA Nr 3 | 2019
  • Serwisy
    • Serwis prawny...
    • Serwisy internetowe
      • e-Zamówienia
      • JEDZ (ESPD)
      • Miesięcznik - Zamówienia Publiczne Doradca
      • Ogłoszenia
        • Ogłoszenia krajowe
        • Ogłoszenia europejskie
      • UZP
        • Strona główna
        • Repozytorium wiedzy
        • Orzecznictwo krajowe
        • Orzecznictwo TSUE
        • Publikacje
        • Dobre praktyki
        • Kody CPV
      • Sejm RP
        • Strona główna
        • Legislacja
      • Rządowe Centrum Legislacji
        • Strona główna
        • Dziennik Ustaw (RCL)
        • Monitor Polski (RCL)
        • Legislacja (RCL)
      • Baza aktów prawnych UE
        • EUR-LEX
        • Procedury ustawodawcze
    • Dobre praktyki ICT
      • Testy wydajności
    • Logowanie
  • Firma
    • O firmie
    • Dane rejestrowe
    • Strona Facebook
    • Polityka prywatności
    • Kontakt